وبلاگ متنوع

  • ۰
  • ۰

آکادمی موسیقی ایرانی با پذیرش هنرجویان در حوزه موسیقی پاپ کار خود را آغاز می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین، بعد از ساخت مجموعه «شام ایرانی» به تهیه کنندگی بیژن بیرنگ، قرار است برنامه‌ای در حوزه موسیقی تولید شود که بی شباهت با برنامه‌های ماهواره‌ای در این زمینه نیست.

بیرنگ مجموعه «شام ایرانی» را با الگو گرفتن از برنامه «بفرمائید شام» تولید کرده و شرکت کنندگان در آن چهره‌‌های سینمایی و تلویزیونی هستند. قسمت اول این برنامه در قالب سی دی روانه شبکه نمایش خانگی شده است.

خبر راه اندازی آکادمی موسیقی ایرانی را اما خبرگزاری ایسنا اعلام کرده، برنامه‌ای که چه در جزئیات اجرا و چه در نحوه برگزاری شباهت‌هایی با برنامه یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای دارد.

آموزشگاه موسیقی

نیما نورمحمدی آهنگساز و یکی از دست اندرکاران این آکادمی گفته که تا پایان این هفته فراخوان آکادمی جهت پذیرش هنرجو در ژانر پاپ منتشر می‌شود.
او توضیح داده: «روند این آکادمی با انتشار یک فراخوان در سایت‌های معتبر آغاز خواهد شد و طی آن علاقه‌مندان به هنر خوانندگی در گروه سنی 18 تا 45 سال که دارای فن بیان قوی و ظاهر مورد قبولی هستند،‌ می‌توانند در یک آزمون کتبی شامل اطلاعات عمومی‌،ادبیات‌،اطلاعات پایه موسیقی و .... شرکت کنند.»
او تاکید کرده: «کسانی که در این آکادمی شرکت می‌کنند باید از دانش علمی موسیقایی بهره‌مند باشند.»

نورمحمدی اضافه کرده:‌ «پس از برگزاری آزمون کتبی‌، 50 هنرجو در مرحله اول انتخاب شده و پس از یک مصاحبه‌ حضوری و جدی 10 نفر به آکادمی راه پیدا خواهند کرد که می‌توانند در کنار چهره‌های برتر موسیقی قرار گرفته و از تجربیاتشان استفاده کنند.»

این آهنگساز درباره‌ علومی که قرار است‌ در این آکادمی تدریس شود،‌ توضیح داده: «10 هنرجوی آکادمی باید در زمینه‌ صدا،‌ ترانه‌، تنظیم و نوازندگی آموزش ببینند و سپس به دو گروه پنج نفره تقسیم خواهند شد و استادان آکادمی برای آن‌ها قطعات جدیدی می‌سازند.»
نورمحمدی محل اجراهای صحنه‌ای آکادمی را مجموعه‌ فرهنگی ورزشی انقلاب اعلام کرده و افزوده:‌ «هرگروه پنج نفره قطعه‌ای را روی صحنه اجرا می‌کند ‌تا گروه برتر انتخاب شود و مخاطبان همان لحظه از طریق پیام کوتاه رای خود را اعلام می‌کنند و نفرات برتر انتخاب می‌شوند.»
این آهنگساز اضافه کرده: «در نهایت برای خواننده‌های برتر اسپانسر گرفته و در زمینه‌ تولید آلبوم موسیقی آن‌ها را یاری می‌کنیم،چرا که وقتی مخاطبان ببینند‌ یک نفر با تلاش خود این مسیر را طی کرده‌، برایش ارزش بیشتری قائل‌ می‌شوند.»

کلاس آموزش آواز پاپ

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدرسان و داوران این آکادمی چه کسانی خواهند بود؟ گفته: «کسانی که به عنوان داور در این آکادمی حاضر می‌شوند باید مورد تائید همه‌ مردم باشند. تا کنون رایزنی‌هایی برای حضور ناصر چشم آذر و حسن ریاحی در آکادمی انجام شده است و البته مدرسان دیگری نیز در حرفه‌های مختلف در کنار این دو هنرمند حضور می‌یابند.»

نور محمدی اظهار امیدواری کرده تا آکادمی موسیقی ایرانی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل داشته و حتی بتواند فیلتری برای خوانندگان پاپ در زمینه‌ انتشار آلبوم باشد.
این هنرمند اظهار کرده: «این آکادمی در دو ترم به مدت 3 ماه فشرده برگزار می‌شود و شرکت در آکادمی نیازمند پرداخت هزینه‌های گزاف نیست، در واقع هنرجویان بیشتر از پولی که پرداخت می‌کنند،‌آموزش می‌بینند.»
او درباره‌ نحوه‌ پخش برنامه این آکادمی برای مخاطبان گفته:‌ «رایزنی‌هایی با شبکه‌ی ایرانیان جهت پخش این مجموعه انجام شده است تا مردم بتوانند به صورت زنده این برنامه را بینند، اما امیدواریم این برنامه بتواند در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز اجازه‌ پخش بگیرد.»

کلاس آموزش آواز سنتی

  • ۹۶/۰۵/۲۲
  • مهسا جلیلیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی